Навчальний посібник для самостійної роботи та самоконтролю.
Запропонований вашій увазі навчальний посібник є спробою здійснити перехід у навчанні до застосування основних елементів спільної навчальної діяльності, коли вчитель та його учні стають партнерами. "Центральною для всієї психології навчання моментом, — писав Л.С. Виготський, — є можливість підніматися у співробітництві на вищий інтелектуальний щабель, можливість переходу від того, що дитина вміє, до того, чого вона не вміє..." [Див.: Выготский Л.С. Собр. соч.: В 2 т.— Т.1.— М., 1982. — С. 230]. Він був упевнений, що саме "у співробітництві, під керівництвом, з чиєюсь допомогою дитина завжди може зробити більше й вирішити більш складні завдання, ніж самостійно... У співробітництві дитина виявляється сильнішою і розумнішою, ніж у самостійній роботі, вона піднімається вище за рівнем інтелектуальних труднощів, що долаються нею..." [Див.: Выготский Л.С. Собр. соч.: В 2 т.— Т.1.— М., 1982. — С. 230].
Найавторитетніший
вітчизняний педагог, московський професор Ігор Савельєв [див.: Савельев
И.В. Сборник вопросов и задач по общей физике: Учеб. пособие.— М.:
Наука, Гл.ред. физ.-мат.лит., 1988.—288 с.], на підручниках якого
виросло не одне покоління фізиків, зазначав, що розв'язання задач
принесе найбільшу користь лише у тому випадку, коли учень розв'язує
задачі самостійно. Розв'язати задачу без допомоги, без підказки часто
буває нелегко і не завжди вдається, вказує І. В. Савельєв. Але навіть
безуспішні спроби знайти розв'язок, якщо вони робилися досить
наполегливо, приносять відчутну користь, бо розвивають мислення і
зміцнюють волю. Слід мати на увазі, що у роботі над задачами, як і
взагалі в учінні, сила волі й працьовитість відіграють вирішальну роль.
Источник: http://5fan.ru/wievjob.php?id=55045
Источник: http://5fan.ru/wievjob.php?id=55045
Немає коментарів:
Дописати коментар